förlåt för dålig uppdatering!

Vart ska man börja? vet inte senast jag bloggat men har inte haft orken att göra det. Det som sitter och trycker på hjärnan mest just nu är att jag tror att mamma rotat i mitt rum och hittat min aneroxia-dagbok och gömt den!!
för det första: man läser inte andras dagböcker och för det andra man slänger inte andras dagböcker?! Jag har nu letat igenom delar av huset, vilket är lönlöst! Jag får helt enkelt be om att få tillbaka den ikväll när hon kommer hem, vilket kommer leda till att hon kommer lita på mig mindre, börja snacka om en massa onödiga saker, och fråga vad hon gjort för fel. suck. men boken ska jag ha tillbaka!

i förrgår var en bra dag, jag åt inte alls mycket, fast blev tvingad till att äta kvällsmat:(
Jag sprang 6km med min killkompis J som cyklade bredvid vilket resulterar till att räningen blev allt mer jobbig! senare gjorde jag 1500jumping jacks.

igår tränade jag efter skolan och åt inte mycket då heller (har ingen matlust längre alls)

Nu har jag precis ätit glass som pappa insisterade med och det känns som om hela magen ska explodera och jag är sjukt mätt. Jag tänkte gå en promenad efter skolan men gjorde det inte utan skällde på vädret istället. suck, skulle ändå behövt mer frisk luft och lite rörelse.

men jag taggar denna helgen istället, imorgon ska jag på träningsläger som pappa anmält mig till, och jag känner ingen så jag är ricktigt nervös! men hoppas att det blir ricktigt krävande så att det blir en bra invägningssiffra på måndag:)







Tänkte också passa på att svara på en kommentar:

Jag är lika lång som du men väger 64. Jag gick ner 24 kg i somras, och vill gå ner 14 kg till så att jag väger 50. Hur ska jag göra? Hur mycket ska jag äta? Hur mycket ska jag träna? Hjälp!! Hur lång tid tar det? Detta kommer bli mitt livsstil.


Rädd att du kanske frågar fel person, men för de första kan det ju vara bra att börja räkna och hålla extra koll på kalorierna, försök att dra ner på tomma kalorier så mycket som möjligt och fixa till en god smoothies istället (du kan få unna dig godis ibland också) Att sätta upp träningspass är jätte viktigt, se till att träna lite varje dag och vissa dagar mer intensivt. Ett bra sätt att träna kan vara att efter jobbet/skolan jogga eller gå en runda ute i det friska vädret!

Själv brukar jag alltid köra lite situps innan jag lägger mig eftersom att förbränningen hålls igång under natten, ät inte senare än klockan 19-20.00 då det övergår till fett under natten. Pröva på shapeup appen, där kan du hålla koll på dina in-och uttag+ också räkna ut hur lång tid det kommer ta för just dig att nå ditt mål.

Kom ihåg att starta med små mål och inte se det stora hela slutmålet (svårt jag vet) denna vecka vill jag gå ner x antal gram i vikt. (t.ex. 0.5kg)

Men jag antar att du redan har koll på det mesta jag skrivit eftersom att du redan lyckats gå ner så pass mycket, verkligen imponerad av dig, egentligen borde det ju vara dig som man ska fråga om råd!! Hur gjorde du för att gå ner 24kilogram??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0